Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Regler för sociala medier

I Hylte kommuns sociala kanaler är du alltid välkommen med frågor och synpunkter. När du har ställt en fråga eller lämnat en synpunkt kontaktas den verksamhet som har hand om ämnet. Sedan får du ett svar så snart som möjligt under kommunens öppettider.

Vi eftersträvar en konstruktiv dialog och förväntar oss inlägg och kommentarer med god ton. Inlägg som upplevs som stötande, kränkande eller hotfulla mot personers integritet, kommunens medarbetare eller verksamheter anmäls och plockas bort.

Har du frågor eller synpunkter med känslig information, till exempel personuppgifter, ska du istället kontakta kommunens kontaktcenter.

Inlägg med följande innehåll plockas bort:

  • Sekretessbelagda uppgifter, som namn på personer eller personuppgifter
  • Känsliga eller integritetskränkande uppgifter och inlägg
  • Inlägg som inte innehåller god ton och kan upplevas stötande
  • Uppgifter som skulle kunna innebära brott
  • Reklam för produkter och tjänster från privata företag

Sidan uppdaterades: 2017-03-27

Kontaktinformation