Elever på Kinnareds skola har målat skolan om 50 år

Under öppet hus på Kinnareds skola och förskola den 27 april visade eleverna upp det arbete de gjort under våren på tema Hylte kommun 50 år. På väggarna i klassrummen hänger målningar och alster där eleverna har beskrivit vad de tror om skolan i framtiden. Klasserna på skolan har även gjort egna filmer där de genom specialeffekter och i intervjuer med personal på skolan diskuterar om alla möjliga scenarion för skolan om 50 år.

Felicia, Nova, Olivia, Astrid och Elin i klass 3-4 har varit med och byggt en modell i kartong av Kinnareds skola om 50 år. När vi frågar vad de tror kommer vara den största skillnaden i skolan om 50 år svarar de:

- Det kommer att vara mycket mer skärmar. Och svävande skola! Man kan flyga ut i klassrummen. Och så kaffebad. Det är för lärarna. Lärarna dricker bara kaffe och äter bananer. Och så har dom möten hela tiden. Så när dom har möten får vi lägga oss och sova och titta på Netflix och äta popcorn.

Tryck på pilarna i bildspelet nedan för att bläddra bland elevernas teckningar.

Senast uppdaterad: