Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Publicerad 2021-06-04

Utleveransen av bruna kärl till matavfall är klar – kontakta entreprenören om du inte fått ditt bruna kärl

Från och med första januari 2021 försvann abonnemangsformen Osorterat avfall för dig som har avfallsabonnemang med Hylte kommun, matavfall respektive restavfall måste sedan dess sorteras var för sig.
Under vintern och våren har Sandahls kört ut bruna kärl för matavfall till alla hushåll som inte varmkomposterar själva. Detta arbete ska nu vara avslutat och alla hushåll som ska ha ett brunt kärl ska ha fått ett.

Om det skulle vara så att du saknar ett brunt kärl kan du kontakta Sandahls kundtjänst via kontaktuppgifterna nedan, så leverar de ett kärl snarast.

Telefon: 0770-333 350
E-post: sopor@sandahlsbolagen.se


Notera att ingen plast får slängas i matavfallssorteringen, enbart bruna papperspåsar får användas.

Läs mer om våra avfallsabonnemang här.öppnas i nytt fönster

 

Kontakt